I vilket helgen nalkas.

Sitter och slösurfar med en mugg te och en delicatoboll (sistnämnda uppäten vid det här laget). Ska till Träsket senare idag. Är mjuk och lugn och har varit på basmöte på arbetsförmedlingen.

Nu har jag fastnat bland kinesiska ordspråk. Vad sägs om :

Om din ovän förargar dig - ge trumpeter till hans barn.

Men det var inte det jag letade efter, utan ett om att inte bekymmra sig för de problem man kan lösa (eftersom man kan lösa dem) eller problem man inte kan lösa (eftersom det inte är ngn ide´ förstås). Och ett annat som hade ngt om ett hav i sig (mkt buddhistiskt).

Jag har klipptid på måndag. Får se vad som händer då. Och så ser det ut somom det blir ngn dags jobb på min fantastiska arbetsplats i nästa vecka. En av mina underbara chefer (här vimmlar det av superlativ) ringde och sa att vi skulle prata om mitt jobb nästa vecka. - Ska jag jobba, sa jag. Jaha. Trevligt! Hon trodde att en av de andra hade ringt. För det skulle hon göra.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits